Według założeń ministerstwa zdrowia poniższy spot telewizyjny miał za zadanie przedstawić w sposób nowoczesny i przyciągający uwagę zawód pielęgniarki/położnej na tle nowych wyzwań w ochronie zdrowia jak:
· starzenie się społeczeństwa,
· postęp technologiczny i rozwój metod leczenia,
· wyższe oczekiwania co do jakości usług medycznych,
· zwiększony nacisk na profilaktykę zdrowotną.
Osiągnięto zamierzone cele?
Oglądając kilkakrotnie spot mam nieodparte wrażenie, że oglądam reklamówkę dzieła "Pielęgniarki" lub "Na ratunek". Ma być kolorowo, nawet cukierkowo ale czy mądrze?
"Stałam się profesjonalistką"! To pierwsze słowa spotu. Czyli jak pielęgniarka nie odbyła studiów pomostowych to nie jest profesjonalistą? Potem padają słowa: "I mogę sprostać coraz większym wymaganiom pacjentów". Czyli do tej pory nie sprostałam?
Potem pada kwestia: "Cieszę się, że moje kwalifikacje uznawane są w Unii Europejskiej". Te słowa w kontekście nowelizacji w październiku 2013 roku (czyli ponad rok temu) dyrektywy unijnej w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych polskich pielęgniarek i położnych budzą co najmniej zdziwienie.
No i ta zielona pompa infuzyjna na początku spotu! A miało być "nowocześnie".
Jakie jest zdanie użytkowników Portalu Pielęgniarek i Położnych?
Poniżej "naszego polskiego spotu o pielęgniarstwie" prezentuję spot jednego z angielskich szpitali. Do pracy w tym szpitalu odbędzie się także rekrutacja polskich pielęgniarek. Miejsce: Warszawa i Poznań. Termin: luty 2015 roku. Zobacz szczegóły …
Mariusz Mielcarek
According to the objectives of the Ministry of Health, the following TV spot was designed to present, in a modern and attracive manner, the profession of nurse/midwife as given the new challenges facing the health service, such as:
– ageing of the population,
– technological progress and development of methods of treatment,
– higher expectations concerning the quality of health services,
– greater emphasis on health prevention.
What is the opinion of the users of the Polish Nursing and Midwifery Portal?
Are the objectives achieved?
Michał Lewicki
International Relations Coordinator
Polish Nursing and Midwifery Portal
email: [email protected]
Nach dem Gesundheitsministerium sollte der nachfolgend Fernseh- Werbespot in die Art den modernen Beruf der Krankenschwester spielen / der Hebamme:
· die Alterung der Gesellschaft,
· der technologische Fortschritt und die Entwicklung der Heilmethoden,
· die größeren Erwartungen in Bezug auf die Qualität der medizinischen Dienstleistungen,
· der erhöhte Druck auf die Gesundheitsprophylaxe.
Welches die Benutzer des Portals der Krankenschwestern und die Hebammen abzugeben ist?
Sind Ziel erreicht worden?
Katarzyna Śmigielska
Koordinatorin für internationale Kontakte
Polnisches Portal der Krankenschwestern und Hebammen
email: [email protected]
,
Selon les objectives du Ministère de la Santé, le spot télévisé suivant a pour l'objectif de présenter, de manière moderne et attirante, le métier de l'infirmière/sage-femme dans le contexte des nouveux défis dans le domaine de la santé, tels que:
– le viellissement de la population,
– le progrès technologique et le développement des méthodes de traitement,
– les attentes plus élevées en ce qui concerne la qualité des services médicaux,
– l'accent accru sur la prévention en matière de santé.
Quel sont les avis des utilisateurs du Portail polonais des infirmières et sages-femmes?
Est-ce que les objectifs ont été atteints?
Michał Lewicki
Coordinateur des relations internationales
Portail polonais des infirmières et sages-femmes
e-mail: [email protected]