Dzisiaj pacjent to nie tylko osoba chora, dążąca do zdrowia, z potrzebami biologicznymi, psychicznymi i społecznymi. Światowa Organizacja Zdrowia określa zdrowie jako pełny dobrostan biopsychospołeczny, duchowy, społeczno-kulturowy oraz wzmacnia znaczenie subiektywnego poczucia zdrowia. Ponadto w myśl tej definicji dobrostan podlega nieustającym zmianom.
Taka sytuacja oraz dzisiejsze realia związane z rozwojem nauki i techniki, a także informatyzacja wymagają od pielęgniarek zdobywania nowych umiejętności i kompetencji zawodowych.
Na rynku jest dostępnych wiele kursów doszkalających czy specjalistycznych, ale pielęgniarki i pielęgniarze o wysokim stopniu umiejętności praktycznych, którzy są absolwentami liceum medycznego bądź medycznego studium zawodowego, mogą rozważyć potrzebę zdobycia tytułu magisterskiego.
Jak to zrobić?
Można etapami i w trybie najwygodniejszym dla siebie, oszczędzając czas i pieniądze. Dzisiaj studia on-line dają taką możliwość. Materiały dydaktyczne są dostępne na platformie e-learningowej, a studenci sięgają po nie, gdy mają czas i komfortowe warunki sprzyjające nauce. Polski Uniwersytet Wirtualny na swojej platformie proponuje cztery ścieżki edukacji w zależności od dotychczasowego wykształcenia.
Natomiast gdy już masz za sobą pierwszy etap edukacji i tytuł licencjata, warto kontynuować swój rozwój. Po ukończeniu studiów II stopnia absolwenci mogą zajmować kierownicze stanowiska, podejmować własną działalność w zakresie usług medyczno-pielęgniarskich, są przygotowani do prowadzenia badań naukowych i są profesjonalnymi członkami zespołu terapeutycznego.
Na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej uczą praktycy. Dziekan kierunku pielęgniarstwo dr Agnieszka Renn-Żurek została w tym roku doceniona przez Ministra Zdrowia za zaangażowanie w działalność dydaktyczną, ciągłe podnoszenie kwalifikacji oraz pracę w ochronie zdrowia, szczególnie w okresie pandemii, i otrzymała odznaką honorową „Za zasługi dla ochrony zdrowia”.
Jak mówi o sobie:
„Skupiam się na tym, co jest najważniejsze. I rzeczywiście, cieszę się niezmiernie, że moja praca dydaktyczna, wieloletni rozwój naukowy w połączeniu z pracą u podstaw, czyli pracą w szpitalu, przy pacjencie został w ten sposób doceniony”.
To ona stoi za rozwojem kierunku pielęgniarstwo w Akademii i dba o wysoką jakość kształcenia, a także o to, by absolwenci opuścili mury uczelni z umiejętnościami praktycznymi. Dlatego zajęcia prowadzone są w nowoczesnym, wyposażonym w profesjonalny sprzęt Centrum Symulacji Medycznej. Zobacz film.