Dlaczego poszerzanie wykształcenia pielęgniarek i pielęgniarzy to nieustający proces?

2 min czytania
Aktualności
Dlaczego poszerzanie wykształcenia pielęgniarek i pielęgniarzy to nieustający proces?

Dzisiaj pacjent to nie tylko osoba chora, dążąca do zdrowia, z potrzebami biologicznymi, psychicznymi i społecznymi. Światowa Organizacja Zdrowia określa zdrowie jako pełny dobrostan biopsychospołeczny, duchowy, społeczno-kulturowy oraz wzmacnia znaczenie subiektywnego poczucia zdrowia. Ponadto w myśl tej definicji dobrostan podlega nieustającym zmianom. 

Taka sytuacja oraz dzisiejsze realia związane z rozwojem nauki i techniki, a także informatyzacja wymagają od pielęgniarek zdobywania nowych umiejętności i kompetencji zawodowych. 

Na rynku jest dostępnych wiele kursów doszkalających czy specjalistycznych, ale pielęgniarki i pielęgniarze o wysokim stopniu umiejętności praktycznych, którzy są absolwentami liceum medycznego bądź medycznego studium zawodowego, mogą rozważyć potrzebę zdobycia tytułu magisterskiego. 

Jak to zrobić? 

Można etapami i w trybie najwygodniejszym dla siebie, oszczędzając czas i pieniądze. Dzisiaj studia on-line dają taką możliwość. Materiały dydaktyczne są dostępne na platformie e-learningowej, a studenci sięgają po nie, gdy mają czas i komfortowe warunki sprzyjające nauce. Polski Uniwersytet Wirtualny na swojej platformie proponuje cztery ścieżki edukacji w zależności od dotychczasowego wykształcenia.

Natomiast gdy już masz za sobą pierwszy etap edukacji i tytuł licencjata, warto kontynuować swój rozwój. Po ukończeniu studiów II stopnia absolwenci mogą zajmować kierownicze stanowiska, podejmować własną działalność w zakresie usług medyczno-pielęgniarskich, są przygotowani do prowadzenia badań naukowych i są profesjonalnymi członkami zespołu terapeutycznego. 

Na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej uczą praktycy. Dziekan kierunku pielęgniarstwo dr Agnieszka Renn-Żurek została w tym roku doceniona przez Ministra Zdrowia za zaangażowanie w działalność dydaktyczną, ciągłe podnoszenie kwalifikacji oraz pracę w ochronie zdrowia, szczególnie w okresie pandemii, i otrzymała odznaką honorową „Za zasługi dla ochrony zdrowia”. 

Dziekan kierunku pielęgniarstwo
dr n. med. Agnieszka Renn-Żurek

Jak mówi o sobie:

„Skupiam się na tym, co jest najważniejsze. I rzeczywiście, cieszę się niezmiernie, że moja praca dydaktyczna, wieloletni rozwój naukowy w połączeniu z pracą u podstaw, czyli pracą w szpitalu, przy pacjencie został w ten sposób doceniony”.

To ona stoi za rozwojem kierunku pielęgniarstwo w Akademii i dba o wysoką jakość kształcenia, a także o to, by absolwenci opuścili mury uczelni z umiejętnościami praktycznymi. Dlatego zajęcia prowadzone są w nowoczesnym, wyposażonym w profesjonalny sprzęt Centrum Symulacji Medycznej. Zobacz film.

Komentarze

Oceń artykuł

Średnia ocen: 2.4 / 5. Ilość głosów: 12

Bądź pierwszym, który oceni wpis

Zobacz także
AktualnościGazeta Pielęgniarek i PołożnychOdszkodowania dla pielęgniarek LMWynagrodzenia pielęgniarek

Pielęgniarki - dyrektorzy szpitali o odszkodowaniach dla pielęgniarek.

2 min czytania
Jedni odszkodowania już pielęgniarkom wypłacili, inni tworzą wielomilionowe rezerwy na skutki potencjalnie przegranych procesów Redakcja cytuje słowa dyrektora jednego z podmiotów leczniczych…
AktualnościGazeta Pielęgniarek i Położnych

Pytania do związku pielęgniarek.

1 min czytania
Pani Ptok mówi do pielęgniarek – koleżanek. Na proteście przewodnicząca OZZPiP stwierdziła: „Kolejna grupa to moje koleżanki z grupy 6 i 5…
Aktualności

Pielęgniarki apelują do minister Leszczyny.

3 min czytania
Pielęgniarki po raz kolejny piszą do pani minister w przedmiotowej sprawie… Ref.: ZG/GW/01/12/24 Warszawa, 09.12.2024 r. Szanowna Pani Izabela Leszczyna Ministra Zdrowia…
Komentarze
×
AktualnościNowa siatka płac

Związek pielęgniarek - dyplom uznaje uczelnia wyższa, nie dyrektor.